marți, 5 martie 2013

Pinterest. La ce ne folosește?

Pinterest este a treia rețea de socializare, ca mărime, după Facebook și Twitter. Început ca afacere de apartament, în 2009, Pinterest a ajuns, în ianuarie 2013, la peste 48 de milioane de utilizatori la nivel global, din care peste 80% femei. Este explicabil astfel de ce categoriile cele mai active sunt cele din domeniul culinar, modă și do-it-yourself, respectiv varianta americanizată pentru ”lucrul manual”.
Accesul se face, ca și în alte rețele de socializare, pe baza unor conturi cu user și parolă, fie configurate separat pentru această rețea, fie transferate din Facebook sau Twitter. Fiecare utilizator are așa numitele ”board”-uri (panouri, albume tematice), în care sunt încarcate ”pin”-uri (bolduri, adică fișiere video ori imagini). Ca în orice rețea de socializare, puteți redistribui conținutul publicat de alți utilizatori (Repin) ori aprecia postarea (Like). Mai multe despre regulile de postare pe Pinterest puteți găsi aici.

Ce fel de conținut se încarcă în Pinterest?
Pot fi încărcate imagini, cu link-uri către postarea din site privind rețeta respectivă. Să nu vă îngrijoreze bariera limbii, atâta vreme cât Google Translate și alte instrumente online de traducere asigură accesul la informații din orice limbă. Rețetele pot fi grupate în funcție de diferite criterii, identificate chiar din titlu (aperitive, deserturi șamd).
Există percepția conform căreia Pinterest este o rețea dedicata exclusiv imaginilor, însă nu este așa, întrucât pot fi postate în egală măsură fișiere video. Pot fi încărcate fișiere video ori grupaje de imagini care pot deveni virale, dacă sunt bine realizate.
Pot fi distribuite postări, fie prin încărcarea lor directă în Pinterest (”Add a pin” pentru link-uri, ”Upload a pin” pentru fișiere), fie prin butoanele de distribuție în rețelele de socializare afișate la finalul postărilor. Sau, ca și pe Facebook, puteți da Like și Repin (adică redistribuie).
Pentru protecția imaginilor distribuite însă, puneți watermark pe ele. Astfel, chiar dacă sunt preluate, există o indicație cu privire la sursa primară a informației.
Conținutul publicat pe Pinterest îl puteți vedea fie pe ansamblu, fie pe categorii specifice (Categories) ori în raport de gradul de popularitate (Popular). Puteți urmări ce postează alte persoane (Following) ori puteți avea prieteni care să urmărească  interal sau parțial conținutul pe care îl postați (Followers). Diferența față de alte rețele de socializare este că, pe Pinterest, utilizatorii pot alege să urmărească doar anumite board-uri (teme), nu tot fluxul de informații postate de alții, așa cum se întâmplă, spre exemplu, la Facebook.

Ce mai poți face pe Pinterest? Poți folosi platforma ca bază de date, în care să cauți ceea ce te interesează și în care conținutul tău să fie găsit de alții. Acest lucru este ușor de făcut prin intermediul hashtag-urilor - etichete din descrierea pin-urilor tale, pe care se poate da click, afișându-se apoi doar pin-urile care conțin eticheta respectivă. Orice cuvânt din descriere poate fi transformat în hashtag, amplasând înaintea lui semnul #. ceea ce face ca el să capete un link către pin-urile care au în descriere același hashtag.
Mai poți vedea nenumărate rețete, din care să te inspiri fie în crearea altora noi, fie în modul de aranjare a ”scenei” pentru fotografiile tale. Și poți găsi nenumărate resurse legate de cum poți face fotografii mai bune ori cum poți instala diferite widget-uri pe blogul tău.

Vreți să aveți panouri interesante, dar cum faceți asta? Să vedem câțiva pași simpli:
- Postați mai mult conținut propriu decât conținut preluat, așa sunt mai multe șanse ca acesta să fie preluat și redistribuit,
- Fiți consecvenți în tipul de conținut postat, altfel utilizatorii nu vor regăsi în albumele voastre motivele pentru care au decis să vă urmărească,
- Atașați linkuri către blog, căci scopul este de a crește traficul acestuia,
- Mai puțin înseamnă mai mult uneori, nu postați în exces, altfel se pot plictisi utilizatorii (gândiți-vă la prietenii care vă enervează pe Facebook prin numărul mare de postări),
- Postați poze tip ”portret”, mai degrabă decât ”peisaj”, arată mai bine.

Credeți că, pe Pinterest, nu pot fi create comunități? Greșit. Puteți avea propriile panouri sau puteți invita și alți utilizatori să posteze în panourile voastre, formând astfel grupuri cu interese comune. Trimiterea invitațiilor este simplă: deschideți board-ul respectiv, dați click pe ”Edit board” și apoi completați câmpul ”Who can pin?”. Câmpul are o listă drop-down, astfel că, atunci când veți începe să scrieți, veți vedea mai multe nume din care puteți alege utilizatorii către care trimiteți apoi invitația, prin ”Invite”.

Vreți ca utilizatorii blogului să vă urmărească și pe Pinterest? Amplasați un buton specific, pe care îl găsiți aici.

Pinterest este un loc în care imaginea spune foarte mult și atrage ”abonați”, ceea ce crește șansele de redistribuire a conținutului și aduce un plus de trafic.

9 comentarii:

  1. Un artcol extrem de interesant si util! Felicitari pentru tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Micky. Ma bucur sa pot veni cu lucruri interesante.

      Ștergere
  2. Multumesc si eu pentru apreciere, Dina byDina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesant Gabi... daca pana acum nu m-a testat sa pun retetele pe Facebook ( nu sunt o mare fana pentru ca e foarte mult spam si informatiile utile sunt inecate de tot felul de linkuri totalmente in afara ariei mele de interes), cred ca o sa dau o sansa Pinterest-ului :)
    In alta ordine de idei, tocmai mi-am dat seama ca blogul tau este unul din putinele la care las comentarii la retete. Ma intorc mereu cu drag pentru ca , pe langa o groaza de retete interesante, testate si documentate , aici gasesc paharul plin de voie buna si de ... ardei iute (cunoscatorii stiu de ce ! ). Ma bucur ca reusesti sa ne impartasesti si noua secretele bucatarelilor, multumesc mult pentru timpul pe care il sacrifici pentru noi, cititorii mai mult sau mai putin recunoscatori :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Oana, retele de socializare sunt un rau necesar, atunci cand vrei sa devii vizibil. Pacat ca nu am timp sa scriu cat as vrea, mai am multe de povestit.
      Eu ma bucur ca vii cu drag aici, eu te astept cu drag de fiecare data. :)

      Ștergere
  4. Cunosc povestea cu timpul.. mi-ar trebui vreo 10 maini ca sa termin tot ce mi-am propus !
    Mi-am facut cont pe Pinterest, o sa incerc sa mai studies putin posibilitatile de promovare. Oricum eu fac totul ca un hobby, nu am timpul necesar sa transform ideile in ceva profitabil. Din pacate. Sau poate inca nu mi-a ajuns cutitul la os :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vei vedea ca soseste un moment in care te intrebi daca sa mergi mai departe (si cum) ori daca sa ii pui capat... si la mine tot hobby este, dar s-a intamplat ca acest hobby sa imi ajute si altfel, nu doar pentru destresare. :)

      Ștergere